Arta conversației părinților cu copiii. Ce și cum le spunem copiilor – și când e cazul să-i ascultăm - Wendy Mogel

epicentru stock

Majoritatea părinților sunt niște comunicatori eficienți și adaptabili. Mai puțin în momentele în care le vorbesc propriilor copii pe un ton indignat, furios, rănit sau multe prea insistent, observă dr. Wendy Mogel, psiholog specializat în parenting. Oferind o serie de tehnici de exprimare verbală și corporală, cartea arată în ce fel mici ajustări la nivel de voce, postură și vocabular vor aduce schimbări surprinzătoare, făcându-i pe copii mai calmi și mai receptivi, iar pe părinți mai sinceri și mai calzi în clipele în care discută cu băieții și fetele lor despre problemele inerente copilăriei.


Wendy Mogel lucrează ca psiholog clinician în Los Angeles și e specializată în parenting, domeniu în care a scris mai multe bestselleruri ajunse în topul New York Times.



Cuprins


Nota autoarei

Introducere


1. Publicul ascultă. De la sugari la prima copilărie


2. În spațiul măreței catedrale a copilăriei.

Învață limbajul universului copilului tău.

Băieții și fetele între trei și unsprezece ani


3. Cel mai mare, mai puternic, mai rapid.

Apropierea emoțională de băieții mici.

De la trei la unsprezece ani


4. Șefa, cea mai bună prietenă și prințesa mofturoasă.

Cum să vorbești cu fetele.

Între trei și unsprezece ani


5. Subiecte delicate.

Cum să le vorbești copiilor despre sex, moarte și bani


6. Ghizi spirituali sub acoperire.

O scurtă introducere în lumea adolescenților


7. Elevul venit din Kazahstan printr‑un program școlar de schimb.

Băieții adolescenți


8. Nepoata dintr‑un oraș îndepărtat,venită în vizită.

Fetele adolescente


9. Cei îndreptățiți la o opinie.

Fă echipă cu partenerul de viață, cu fostul, cu bunicii, cu „mama Oliviei"


10. „Custozii" copiilor.

Cum să valorifici mai bine potențialul dădacelor, al profesorilor, al antrenorilor și al altor adulți din viața copilului tău


Epilog

Mulțumiri

Lecturi recomandate

Ghid pentru clubul de lectură

Anexă: Diferențele relative dintre băieți și fete din perspectiva dezvoltării și funcționării creierului, varianta extinsă