Vrei să fii autentic? Vrei să dansezi după propria ta muzică? Te rog, citește această carte, apoi mai citește-o o dată, e plină de idei inteligente pentru oameni inteligenți. E plină de ironie pentru oameni ironici. E plină de subtilitate pentru tine, prietenul meu subtil, care îți încasezi în fiecare lună salariul.
APATIA PROFESIONALĂ DĂUNEAZĂ GRAV SĂNĂTĂȚII
Jucători de World of Warcraft, LARP, Settlers of Catan? Niște ciudați.
Fani Bieber, Taylor Swift, One Direction? Încă și mai ciudați.
Dietă paleo, cu carbohidrați, vegani sau ovolactovegetarieni? Clar ciudați.
S-o recunoaștem. Toți suntem ciudați. Și atunci de ce companiile continuă să încerce să realizeze produse pentru mase?
De ce continuăm să ne comportăm de parcă masele chiar ar exista? Ciudatul este noul normal. Și doar companiile care înțeleg asta au șanse de supraviețuire.
„Seth a comis-o din nou! Deschideți această carte la întâmplare. Citiți-o și vă veți schimba gândirea, imaginea asupra lumii, asupra activității cotidiene sau vă veți exprima mai fluid în domeniul creativ. Ciudat cum reușește el asta, nu-i așa?” Rob Berkley, instructor de management, VisionDay.com
Tot ce nu este normal este ciudat și în clipa de față există mai mulți ciudați ca oricând. Oare e un lucru rău?
Ce anume se asortează cel mai bine cu fericirea? Bogăția? Semnul zodiacal în care te-ai născut? Frumusețea?
De fapt, Ronald Inglehart și alți cercetători consideră că, la nivelul întregii lumi, capacitatea de a fi ciudat, libertatea de a alege și abilitatea de a te face auzit sunt factorii care se armonizează cel mai bine cu fericirea. Indiferent de venituri, de rasă ori de locul de pe pământ în care trăiesc, oamenii devin fericiți când îi lăsăm să aleagă dintre lucrurile importante pentru ei. Mai multe tipuri de jeanși nu-i fac, desigur, mai fericiți, în schimb sunt mai fericiți dacă pot să trăiască unde vor, să spună ce simt, să-și exprime dorințele și să aleagă o anume cale.
Autor
Seth Godin este autorul a optsprezece bestselleruri internaționale – printre care Purple Cow și Tribes – care au modificat felul cum gândesc oamenii despre marketing, leadership, schimbare și modul de răspândire a ideilor. El a înființat Yoyodyne și Squidoo, este un antreprenor de succes și un conferențiar foarte popular.