Un ghid esențial și plin de curaj al celor mai răspândite și tentante greșeli comise de marile speranțe ale literaturii, cu un candid apetit de debutant. Și cel mai scurt drum al romanului tău din coșul cu manuscrise respinse direct în vitrinele librăriilor.
Howard Mittelmark și Sandra Newman demonstrează cu mult umor cum toate aceste greșeli reușesc să mutileze un text și te învață cum să depanezi și să corectezi introducerile, sfârșiturile, personajele negative, eroii romantici, stilul și spiritul, perspectiva și vocea auctorială și cum să pui în ordine toate firele de nisip de pe plaja privată a romanului tău.
Un manuscris se prăvălește urlând din ceruri • Sunați-l pe avocatul meu specializat în patente! strigă Thomas Edison. Am inventat telefonul! • Paralaxa manciuriană a enigmaticei conspirații thetane • Copilul este tatăl digresiunii • Proza purpurie albastră • Bună! Eu sunt autorul! • Adio, cititor crud!
Legaleză, oficialeză și psihopupu sunt o plagă din ce în ce mai accentuată în ficțiunea amatorilor. După ce a petrecut ani întregi scriind corespondență de afaceri, completând formulare de aplicații și dându-și vecinii în judecată, scriitorul novice începe să scrie o scenă de dragoste și rezultatul sună ca și cum ar fi o traducere din vulcaniană. Limbajul evaluărilor psihiatrice se îmbină cu cel al formularelor de impozit, dând naștere unui cocteil enervant de cuvinte din patru silabe care înseamnă „drăguț“. Îndelungata luptă a scriitorului de a stăpâni limbajul afectat și dezrădăcinat al oficialităților l-a făcut să creadă că scrisul trebuie să fie plat și lipsit de viață pentru a fi inteligent.
Autori
Howard Mittelmark a lucrat pentru agenți literari și editori de carte sau de presă, în diverse funcții editoriale. Cronicile de carte și eseurile sale au apărut în The New York Times, The Washington Post, The Philadelphia Inquirer, International Herald Tribune, Hollywood Reporter și în multe alte publicații.
A scris romanul Age of consent și o întreagă serie de cărți de știință pentru copii. În calitate de ghost-writer s-a implicat activ în zeci de romane și de memorii, inclusiv în două bestselleruri New York Times.
Sandra Newman este autoarea celebrului volum Lit Kit, o modernă și nonconformistă istorie a literaturii universale. Apoi a scris două romane, Cake și The Only Good Thing Anyone Has Ever Done (finalist la Guardian First Book Award, ediția din Marea Britanie). Memoriile ei, Folk Tales of the Rich, au apărut la Random House. A predat creative writing la Temple University, Chapman University, The University of Colorado, The Unterberg Poetry Center și la Gotham Writers’ Workshop. Proza, eseurile, conferințele și cronicile ei apar în Harper’s, Conjunctions, Salmagundi, The Observer și Express (UK) și sunt difuzate la BBC Radio 3 și 4.