Discreţie calculată, amestec abil de istorie, reportaj şi culise rafinate: cea mai inteligentă, entuziastă şi vibrantă biografie din fashion a celui mai enigmatic designer. Atât de enigmatic, încât jurnaliştii francezi se întrebau dacă există cu adevărat.
Discret și revelatoriu, acesta este portretul, până azi necunoscut, al designerului a cărui viziune a transformat industria fashion.
„Prima biografie intimă, entuziastă și ardentă a enigmaticului designer… Blume, fost jurnalist cultural la International Herald Tribune, scrie cu inteligență și aplomb; a fost ea însăși client Balenciaga, o realitate care, în mod evident, i-a modelat perspectiva laudativă și revelatoare pe care le-o propune cititorilor.”
Publishers Weekly
A existat o singură femeie care l-a cunoscut, și încă foarte bine: prima persoană pe care Balenciaga a angajat-o când și-a deschis Casa de Couture din Paris (Casă care, la momentul acela, era mobilată doar cu o masă și cu un singur taburet), adică Florette Chelot. Florette a devenit vendeuza de top a Casei, dar și consilier în materie de vânzări. Ea a fost femeia din spatele misteriosului Balenciaga.
„Dacă o femeie venea îmbrăcată într-o rochie Balenciaga, nicio altă femeie din jurul ei nu mai exista.“ Diana Vreeland
Mary Blume s-a născut la New York, dar trăiește în Paris. Ani de-a rândul a scris pentru International Herald Tribune.
Este autoarea volumului Côte d’Azur: Inventing the French Riviera și a unei colecții de interviuri reunite sub titlul A French Affair.